Search:

Type: Posts; User: Thunderhead

Page 1 of 2 1 2

Search: Search took 0.13 seconds.

  1. I can't believe how I overlooked the simplest...

    I can't believe how I overlooked the simplest part of the original set up: if you have some incoming flow and you cap the end, it will take the path of least resistance AKA the air filter. Like...
  2. Sounds like I'm either gonna relocate the filter...

    Sounds like I'm either gonna relocate the filter a little further away per Barrett or just delete it. I went with this set up cuz it was relatively simple (no ridiculous CNC, brackets, or similar...
  3. Well, while I was reading up about various...

    Well, while I was reading up about various versions of this, I read somewhere about vacuum or something potentially being an issue. As long as you let air in, oil goo will move along.
    Initially I...
  4. Crankcase breather mod - What did I do wrong??

    hmmm, so I read up plenty about doing this. I don't need fancy CNC catch cans and whatnot. First, it runs fine. I'm getting oil blow by/mist on various parts. Pretty minor, accumulates with time -...
  5. Replies
    5
    Views
    477

    I recently had to do bearing maintenance and...

    I recently had to do bearing maintenance and removed the sprocket. Per Dr. Internet and Dr. Cooter, I reused my bolts and re-loctited them. properly torque wrenched as well. A few hundred miles so...
  6. Replies
    39
    Views
    3,753

    How about the center tail section? Got any pics?...

    How about the center tail section? Got any pics? Feel free to PM me here.
    Thanks.
  7. That brings me back to the original post. Looking...

    That brings me back to the original post. Looking at the fuel maps, I was wondering if I could give it a little more pop/fuel/whatever it needs. Wanted to start here instead of dicking around and be...
  8. Exactly. This is my test run . Stop sign leads to...

    Exactly. This is my test run . Stop sign leads to highway on ramp. Starting in first, so I'm hitting 3K rpms just after the intersection = torque drop & WTF moment. Then the banshee starts screamin'...
  9. I guess that's the thing - I wouldn't say it runs...

    I guess that's the thing - I wouldn't say it runs 'poorly' at all. Spark plugs are pretty fresh, air intake is properly sealed (unlike that fiasco from a year ago). Pretty much no decel popping. Last...
  10. Brief loss of power / bogging around 2800rpm? Otherwise fine... XB9

    Hello again my Buell dudes & dudettes!
    So generally speaking, the bike is running really good. I have noticed about the half the time (?) that the output from the engine seems kinda inconsistent....
  11. So it looks like Amazon comments...

    So it looks like Amazon comments are more helpful than almost anywhere. A lot of people say the same thing about crap instructions. This guy came up with this, also for a HID delay, not sure what...
  12. HID + DEI 528T time delay - can anyone translate?

    Oh man, I've done so much research about this that I don't know which way is up. I'm pretty good at electrical stuff but this is making my head spin.
    Pretty simple: 07 lightning, got a 35W low beam...
  13. So everything is installed now. So jealous cuz...

    So everything is installed now. So jealous cuz older threads mentioned 'oh yeah, got a whole set off ebay for $50'.... That was then, this is now. Here's the breakdown circa 2020
    Brackets, used,...
  14. Yeah, I'm Captain Cheapo as well. That's why I...

    Yeah, I'm Captain Cheapo as well. That's why I was wondering, I have 2 left side pegs + pins +springs just lying around. Seemed silly to buy 2 more when I had 1/2 a set.

    34:19 - Bummer. I...
  15. Replies
    4
    Views
    343

    WTB: Center tail section 2007 XB

    Mine was cracked when purchased, I have the license plate bracket, only need the section that connects the rear tail section. Seeing on ebay for about $150, seems like a lot.
    Thanks
    13275
  16. And....the answer is no. There's a detent on the...

    And....the answer is no. There's a detent on the bottom side of the passenger peg that coincides with a different spring and little ball bearing. The peg fits but i looks like it won't properly mate...
  17. I found that the two cables coming off the...

    I found that the two cables coming off the throttle were too tight and didn't allow it to get fully slack / go to zero. Easy. Maybe.
  18. Can you use rider pegs for the passenger?

    Hello again!
    So my bike never came with any passenger stuff so I don't know what it's supposed to look like. Just got the brackets and swapped in an old left peg (rider) on the the passenger, it...
  19. Replies
    9
    Views
    2,347

    Mmhhmm. Checked out that thread, zoomed in on the...

    Mmhhmm. Checked out that thread, zoomed in on the 2nd pic. That's the same as mine.
    So what year did compatibility/accurate swapability end? Cooter's saying possibly 2003. Or is it '05? '07?
  20. Replies
    9
    Views
    2,347

    Sorry been meaning to get back to this - So what...

    Sorry been meaning to get back to this - So what Gunter said is what I'm wondering. Since it's an '07 I wonder if he put on the 'older' one which I've read will put the speedo about 20% off. That's...
  21. Replies
    9
    Views
    2,347

    what speedo should my 2007 xb9 have?

    Believe me I have searched and searched. I can't seem to find a definitive answer or trustworthy image. What should a stock 2007 Lightning xb9sx speedo/instrument cluster look like?
    Previous owner...
  22. Replies
    32
    Views
    4,180

    Following up: so before this problem, I changed...

    Following up: so before this problem, I changed rocker box gaskets, changed oil/filter, changed primary oil, and did the obligatory TPS reset. Who knows the last time that was reset. Reassembled once...
  23. Replies
    32
    Views
    4,180

    Nope, that's all me. 2 other people read it and...

    Nope, that's all me. 2 other people read it and interpreted it the way you meant. The separate paragraph should been a sign.
    Yeah I've used the zip tie trick before, works great. This is...
  24. Replies
    32
    Views
    4,180

    oh my. So I read Chickn's reply as "remove...

    oh my. So I read Chickn's reply as "remove stack...can you use more than 20%? throttle (next line) Yes - CPS...." I interpreted that as if it runs well without the stack, that's indicative of a bad...
  25. Replies
    32
    Views
    4,180

    OK, so removed ONLY the stack and it runs great....

    OK, so removed ONLY the stack and it runs great. How the hell is a rubber seal related to detecting potential CPS failure? That sensor is down on the engine casing not way up top. It was really...
Results 1 to 25 of 33
Page 1 of 2 1 2